1. General
Folosirea cuvântului “Hostlayer” sau “Furnizor” pe tot parcursul termenilor și condițiilor va identifica compania WEBLAYER S.R.L. cu sediul social în Sat Șurdești, nr. 66A, Maramureș, în calitate de furnizor de servicii al societății informaționale de tip hosting (găzduire). Mai multe informații despre WEBLAYER S.R.L puteți găsi în pagina de Contact.
Serviciile oferite de Hostlayer sunt îndreptate spre persoane fizice, juridice, instituții legale etc. care au capacitatea legală de a face parte dintr-o colaborare contractuală. Termenii, condițiile, și descrierile ale funcționării serviciilor oferite la care se face referire în acest document, sub formă de link-uri externe, fac parte integrantă din acești Termeni și Condiții.
Prezentul document “Termeni și Condiții” stabilește care sunt condițiile în care orice persoană poate vizita ori accesa site-ul hostlayer.ro, ori poate utiliza în orice mod serviciul de găzduire sau înregistrare domenii și are valoarea unei convenții încheiate între WEBLAYER S.R.L. în calitatea sa de proprietar, administrator al site-ului și de furnizor al serviciului, și orice persoană care vizitează ori accesează site-ul sau care dorește să utilizeze în orice mod sau utilizează efectiv serviciile.
Hostlayer își rezervă dreptul de a suspenda serviciile oferite în cazul încălcării dispozițiilor de mai jos sau în lipsa unui răspuns acordat în timp rezonabil privind aceste încălcări.
Hostlayer își rezervă dreptul de a șterge orice cont de client cu un preaviz de 15 zile. Orice termen neprezentat în acest document este deschis interpretării și schimbării de către Hostlayer fără vreo notificare în prealabil.
2. Eligibilitate și vârstă minimă
Serviciile Hostlayer sunt disponibile exclusiv persoanelor care pot forma contracte valide juridic conform legii aplicabile în România și jurisdicțiile relevante.
Prin utilizarea serviciilor noastre, declari și garantezi că:
- Ai cel puțin optsprezece (18) ani împliniți
- Ai capacitatea juridică deplină de a încheia un acord cu noi
- Nu ești o persoană căreia îi este interzis să achiziționeze sau să primească serviciile conform legilor aplicabile din România sau alte jurisdicții aplicabile
- Îndeplinești toate condițiile pentru achiziționarea și utilizarea serviciilor
2.1 Reprezentare pentru minori
Minorii cu vârsta sub 18 ani pot beneficia de serviciile noastre exclusiv prin reprezentant legal autorizat (părinte sau tutore legal).
Reprezentantul legal:
- Își asumă responsabilitatea completă și necondiționată pentru toate obligațiile contractuale și financiare
- Furnizează acordul scris explicit pentru utilizarea serviciilor de către minor
- Monitorizează și controlează utilizarea serviciilor și conținutul găzduit
- Răspunde pentru orice daune sau încălcări ale termenilor și condițiilor
2.2 Reprezentare corporativă
Dacă închei acest contract în numele unei entități juridice, declari și garantezi că ai autoritatea juridică completă de a angaja această entitate la acest acord. În cazul în care ulterior se stabilește că nu ai această autoritate, vei fi responsabil personal pentru toate obligațiile din contract, inclusiv cele financiare.
2.3 Verificări și documente
Hostlayer își rezervă dreptul de a solicita în orice moment, fără notificare prealabilă:
- Documente de identitate emise de autorități române sau străine recunoscute
- Dovezi suplimentare privind vârsta, identitatea și capacitatea juridică
- Documentație notarială de reprezentare legală pentru minori
- Confirmări bancare sau financiare pentru verificarea capacității de plată
- Orice alte documente considerate necesare pentru verificarea eligibilității
2.4 Consecințe pentru nerespectare
În cazul în care Hostlayer constată că informațiile furnizate sunt inexacte, incomplete sau frauduloase, își rezervă dreptul de a:
- Suspenda sau închide imediat contul și serviciile, fără notificare prealabilă
- Refuza furnizarea de servicii viitoare
- Solicita despăgubiri pentru prejudiciile suferite
- Raporta cazul autorităților competente
- Reține datele și informațiile până la soluționarea tuturor obligațiilor
3. Contractare
În cazul în care doriți să beneficiați de oricare dintre serviciile oferite de Hostlayer, trebuie să acceptați în prealabil termenii și condițiile specifice de furnizare a acestora. Modalitatea de acceptare va fi realizată online, prin consimțământul acordat de client în privința aplicării acestor clauze. Conform ORDONANȚEI nr.130 din 31 august 2000 privind regimul juridic al contractelor la distanță: “Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului său, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului”.
În momentul efectuării unei comenzi clientul își asumă inițierea unei colaborări contractuale cu Hostlayer. Vom confirma instant această inițiere, dar această confirmare nu reprezintă o obligație pentru client sau Hostlayer de a continua activarea comenzii. Ne rezervăm dreptul de a accepta sau a refuza comanda unui client pe durata unei zile lucrătoare, după examinarea autenticității și a nivelului de încredere prezentat de către client, respectiv comandă.
4. Aplicabilitate
Prezentele dispoziții se aplică tuturor clienților Hostlayer, deținători ai oricărora dintre pachetele sau serviciile ofertate pe website, utilizarea serviciilor furnizate având loc doar sub acești Termeni și Condiții, aceștia aplicându-se pentru toate relațiile contractuale între client și Hostlayer. Legea sub care operează acești Termeni și Condiții este cea validă în momentul inițierii colaborării. Serviciile oferite de Hostlayer în cadrul contractului sunt cele disponibile pe website-ul hostlayer.ro.
5. Condiții de plată și facturare
Prețurile curente și valide sunt disponibile mereu pe site-ul hostlayer.ro. În funcție de serviciul ales, perioada de facturare poate varia. Toate plățile vor fi realizate pe baza facturii proforme emise de către Hostlayer. Clientul este de acord să achite contravaloarea serviciilor în avans față de perioada de timp în care acestea sunt furnizate.
Indiferent de moneda folosită pentru afișarea tarifelor, facturile și plățile vor fi procesate în RON la cursul BNR + 2% conform legislației în vigoare, după cum urmează:
- Transfer bancar: Cursul valutar aplicat va fi cel din data emiterii facturii proforme
- Plată online cu cardul: Cursul valutar aplicat va fi cel din ziua efectuării plății
Facturile sunt trimise în format electronic pe e-mail ca atașamente și pot fi descărcate oricând din contul de client (https://my.hostlayer.ro/), respectiv în SPV în format xml (eFactura). Facturile fiscale vor fi emise doar după apariția sumelor achitate în conturile Hostlayer, pe durata programului de lucru a departamentului comercial, cu excepția sărbătorilor și a zilelor libere legale.
5.1 Suspendarea și închiderea serviciilor
Servicii standard de găzduire:
- Serviciile de găzduire oferite de Hostlayer sunt active implicit 3 zile după data scadentă prezentată pe factura proformă
- Conturile clienților care nu au achitat tarifele la cel târziu 3 zile după data scadentă vor fi suspendate automat
- La 10 zile după data suspendării, în lipsa unei dovezi de plată, contul de găzduire va fi șters definitiv
- După această dată nu mai garantăm existența backup-ului sau integritatea acestuia!
Pachete de găzduire gestionată:
- Nu beneficiază de zile de grație sau suspendare
- Data scadentă = data în care contul va fi închis definitiv
- După închiderea contului nu mai garantăm existența backup-urilor sau integritatea acestora
Servere VPS:
- Nu beneficiază de zile de grație sau suspendare
- Data scadentă = data în care contul va fi închis definitiv
- După închiderea contului, dacă clientul a achiziționat serviciu de backup, nu mai garantăm existența sau integritatea acestora
Servicii achiziționate de la terți:
- Serviciile pe care Hostlayer le achiziționează de la alți furnizori (domenii, licențe, certificate SSL, etc.) vor putea fi prelungite doar în momentul achitării acestora
- Perioada de expirare = data scadentă de pe factura proformă
Reactivare și restaurare:
- Dovezile de plată vor avea ca rezultat activarea/reactivarea serviciilor doar după plata integrală a tuturor sumelor datorate
- Orice solicitare de restaurare a datelor după ștergere va fi supusă unei taxe de 25.00€ (dacă există backup disponibil)
- Pentru găzduirea gestionată, restaurarea este posibilă doar dacă clientul a achiziționat serviciu de backup și nu s-au depășit cele 10 zile
5.2 Upgrade/Downgrade
Clientul are posibilitatea de a face oricând upgrade sau downgrade la serviciile achiziționate:
Upgrade:
- Se achită doar diferența dintre pachetul inițial și cel nou pe perioada rămasă achitată în avans
Downgrade:
- Creditul rămas poate fi folosit pentru prelungirea serviciului
- Permis doar o dată la 30 de zile dacă implică migrare/reconfigurare
Taxe de modificare:
Hostlayer își rezervă dreptul de a solicita o taxă unică pentru modificarea caracteristicilor unui pachet de găzduire. Cuantumul va fi comunicat clientului înainte de efectuarea operațiunii.
5.5 Promoții
În cazul ofertelor cu produse/servicii gratuite acestea vor putea fi utilizate doar pe echipamentele și rețeaua Hostlayer. În cazul transferului serviciilor spre alți furnizori, clientului i se vor reține sumele echivalente activării acestor servicii. Hostlayer își rezervă dreptul de a încheia în orice moment valabilitatea unei oferte promoționale.
În ceea ce privește serviciile oferite gratuit, de regulă această gratuitate se aplică doar pentru primul an de utilizare, urmând ca în al doilea an să se achite contravaloarea serviciului în cazul în care se dorește prelungirea acestuia.
Hostlayer poate excepta de la această regulă orice servicii crede de cuviință pentru o perioadă nedefinită.
În cazul încălcării termenilor și condițiilor prezentați, Hostlayer își rezervă dreptul de a bloca restituirea sumelor către client.
6. Găzduire gestionată – Eligibilitate și condiții speciale
Achiziția pachetelor de găzduire gestionată este disponibilă exclusiv în intervalul orar 09:00 – 19:00, deoarece înainte de activare este necesară verificarea unor informații tehnice suplimentare.
Pentru evaluarea eligibilității site-ului și configurarea serviciului, clientul trebuie să furnizeze, dacă le cunoaște, în câmpul „Detalii comandă”, credențiale pentru panoul de control (nume utilizator și parolă), dezactivarea temporară a autentificării cu doi factori, URL-ul administratorului backend (ex: domeniu.com/wp-admin), precum și numele de utilizator și parola contului de administrator.
În cazul în care aceste informații nu sunt furnizate sau site-ul nu îndeplinește criteriile tehnice, comanda poate fi anulată fără costuri suplimentare.
Plățile și activările se realizează doar după confirmarea eligibilității și compatibilității tehnice.
7. Drepturile și obligațiile părților
7.1 Clientul are următoarele obligații:
- să achite tariful serviciilor
- să mențină și să asigure exactitatea și legalitatea datelor găzduite și să utilizeze serviciile numai în limitele și condițiile permise de reglementările în vigoare, de practicile din domeniu, precum și de prezenții termeni și condiții
- să aplice soluții optime de securitate necesare pentru menținerea în condiții de securitate și confidențialitate a datelor găzduite
- să obțină toate autorizațiile și aprobările aferente datelor găzduite, exemplificăm, fără a limita la aprobările pentru conexiunea sau interacțiunea datelor găzduite cu diverse tipuri de aplicații aparținând terților, autorizațiile sau formalitățile cerute de legislația în vigoare pentru furnizarea anumitor servicii online sau impuse operatorilor de date cu caracter personal
- să nu întreprindă și să nu permită întreprinderea niciunei acțiuni care să pună în pericol securitatea rețelei, a serviciilor, a rețelei de internet precum și a echipamentelor Hostlayer ori ale terților conectați la rețea sau servicii
- să instaleze agentul de backup, să monitorizeze și să verifice periodic backup-ul și să ia toate măsurile pentru buna funcționare a acestuia, în cazul în care serviciul de backup a fost contractat
- să nu facă cunoscute datele de acces altor persoane decât celor autorizate
- să notifice Hostlayer în legătură cu orice modificare a datelor de contact, asumându-și întreaga răspundere în ceea ce privește orice prejudiciu cauzat de nefurnizarea în timp util a acestora
- să furnizeze date și informații corecte la momentul contractării serviciilor, cât și pe durata desfășurării relației contractuale
- să apere și să despăgubească Hostlayer pentru orice pretenție a oricărei terțe persoane cu privire la daunele legate de modul în care clientul sau persoanele autorizate de acesta utilizează serviciile Hostlayer
- să nu facă declarații nefondate în sensul că ar fi partener, sau în orice mod susținut, recomandat de Hostlayer
- să respecte regulile de înregistrate ale domenilor .ro și contractul de înregistrare al acestora https://www.rotld.ro/registration-agreement/ respectiv https://www.rotld.ro/reguli-de-inregistrare/
7.2 Clientul are următoarele drepturi:
- să solicite prestarea serviciilor, în condițiile respectării acestor termeni și condiții
- să contacteze departamentul de facturare, în legătură cu orice întârziere în emiterea facturilor sau neconformitate cu prevederile contractuale
- să-i fie păstrate în condiții de confidențialitate datele de acces și informațiile marcate ca fiind confidențiale
- să contacteze departamentul de suport pentru rezolvarea problemelor de natură tehnică ale Serviciilor
- să reclame orice indisponibilitate a serviciului la departamentul de suport
7.3 Hostlayer are următoarele obligații:
- să asigure prestarea serviciilor, în condițiile respectării de către client a prevederilor corespunzătoare plății integrale și la timp
- să asigure funcționarea corespunzătoare a rețelei și a echipamentelor pe care le administrează
- să ia măsuri pentru asigurarea disponibilității serviciilor
- să asigure suport tehnic la cererea clientului
- să răspundă cu maximum de operativitate solicitărilor clientului. Fiecare ticket va fi analizat de personal specializat
- să asigure asistență clientului în vederea soluționării problemelor legate de facturare, termene de plată, modalități de plată
- să asigure securitatea serviciilor în conformitate cu standardele și bunele practici aplicabile în domeniul securității informatice, dar nu și securitatea datelor găzduite, care este asigurată de client
- să respecte dreptul de proprietate al clientului asupra datelor găzduite și să se abțină de la orice acțiune care ar pune în pericol securitatea și integritatea datelor găzduite
- să nu acceseze datele găzduite, cu excepția situațiilor în care este necesară intervenția asupra acestora, în scopul exclusiv al executării contractului, la cererea clientului sau în cazurile și procedurile prevăzute de legislația în vigoare. Enumerăm fără a limita la: recuperarea acestora, în urma unei defecțiuni hardware sau în cazul în care clientul beneficiază de serviciul de backup sau de servicii de administrare, modificarea, completarea sau eliminarea datelor la cererea instanțelor de judecată sau în situațiile prevăzute de lege
7.4 Hostlayer are următoarele drepturi:
- să solicite plata tarifului serviciilor, penalităților și a oricăror altor taxe prevăzute în prezentul contract, pentru serviciile contractate, inclusiv pe durata perioadelor de suspendare a serviciului
- să ia orice măsură considerată de către Hostlayer necesară în vederea minimizării efectelor generate de încălcare a prezenților Termeni și Condiții
- să poată înceta sau modifica funcționalități ale serviciilor. Hostlayer va notifica clientul dacă modificările sunt substanțiale, dar Hostlayer nu va răspunde față de client pentru astfel de modificări sau pentru că nu a transmis astfel de notificări
- să poată înlocui furnizarea oricărui serviciu cu notificarea prealabilă a clientului cu cel puțin 15 zile, prin oferirea unui serviciu echivalent sau superior celui contractat
- să modifice în orice moment interfața de administrare, fără notificare prealabilă, atâta timp cât modificarea nu afectează negativ funcționarea Serviciului
- să modifice perioada de facturare sau să emită, oricând, o factură pentru consumul deja acumulat, dacă exista indicii că un anumit cont a fost creat în mod fraudulos sau dacă Hostlayer apreciază că există riscul ca factura să nu fie achitată la scadență
- să crească tarifele pentru servicii, după notificarea clientului cu cel puțin 30 de zile înainte de data modificării. Noile tarife se vor aplica începând cu data expirării termenului de 30 de zile
- să acorde clientului reduceri la valoarea serviciilor, precum și la cuantumul penalităților
- să proceseze datele găzduite, exclusiv în scopul necesar furnizării serviciilor contractate, conform termenilor și condițiilor și legislației în vigoare
- să rețină datele găzduite până în momentul în care clientul va plăti integral tariful serviciilor și orice alte taxe impuse
8. Politica de conținut
Serviciile oferite de Hostlayer vă dau libertatea de a încărca, desfășura și exploata aplicații atât pentru uz privat cât și pentru uz comercial. Folosirea diverselor aplicații prin intermediul serviciilor Hostlayer se supune Termenilor și Condițiilor acelor aplicații.
Este responsabilitatea clientului identificarea informațiilor proprii și a celor aparținând altor persoane fizice, juridice și a oricăror alte entități.
Respectarea și conformarea cu drepturile de autor, mărcile înregistrate și alte tipuri de proprietate intelectuală revin în sarcina clientului și prin urmare, clientul se angajează să nu publice conținut care s-ar putea să încalce drepturile unor terțe părți sau legile în vigoare.
Echipamentele și rețeaua Hostlayer pot fi folosite doar în scopuri legale.
Transmiterea, stocarea ori distribuirea oricăror informații, date sau materiale care încalcă dispozițiile legale în vigoare sau care, în mod direct ori indirect pot facilita încălcarea oricărei prevederi legale, este interzisă.
Toate serviciile de găzduire web vă oferă resurse nelimitate pentru o utilizare web normală.
Pentru site-urile web care permit descărcarea de fișiere video, audio sau alte fișiere ne rezervăm dreptul de a impune o limită a lățimii de bandă de 250GB/lună, fără o notificare în prealabil.
În cazul în care un cont de găzduire va folosi mai mult de 10% din capacitatea de procesare a platformei se va considera un abuz iar contul va fi suspendat.
Ai identificat o încălcare a acestei politici de conținut? Te rugăm să ne trimiți o sesizare la adresa de email: abuz@hostlayer.ro
Sub nicio formă și în nicio circumstanță serviciile oferite de Hostlayer nu vor fi utilizate pentru comunicarea de, referirea la sau direcționarea către nici unul (una) din următoarele:
- materiale sau conținut informațional care încalcă drepturile de autor, drepturile asupra mărcilor precum și orice alt drept de proprietate intelectuală aparținând unei terțe persoane
- nuditate, pornografie, orice imagine sau text cu conținut sexual sau obscen, fără respectarea condițiilor legale în vigoare
- pornografie infantilă
- amenințări, abuz, hărțuire, declarații calomnioase
- orice imagine sau text menit să încurajeze xenofobia
- text sau materiale de natură violentă
- conținut defăimător, insultător, denigrator sau calomnios
- conținut cu caracter rasial ori discriminatoriu
- conținut cu caracter înșelător, fals, derutant sau fraudulos
- conținut care invadează intimitatea unei terțe părți sau încalcă drepturile legale ale acestuia
- conținut vulgar, obscen, indecent sau ilegal
- viruși, troieni sau altele similare
- software piratat sau care se adresează celor care piratează software ori practică orice activități similare
- servicii de “sincronizare fișiere” sau servicii similare bazate pe “stocare în cloud” inclusiv (dar fără a se limita la) OwnCloud, Pydio, Sparkleshare, etc.
- nu folosiți serviciul de găzduire pentru face un backup offsite pentru alte servicii/site-uri. Aceste backup-uri/fișiere care vor fi încărcate pe serverele noastre vor fi șterse fără notificări
Clientul se obligă să răspundă solicitărilor Hostlayer cu privire la reclamațiile efectuate de terți în privința conținutul site-ului în termen de 24 ore de la primirea pe e-mail a notificării.
Hostlayer nu este obligat să verifice sau să revizuiască conținutul publicat de clienți.
Hostlayer își rezervă dreptul de a înlătura sau modifica la discreție orice conținut al clientului care este determinat că încalcă acești termeni și condiții cu o notificare în prealabil.
Hostlayer își rezervă dreptul de a suspenda contul oricărui client care încalcă aceste dispoziții fără vreo notificare în prealabil.
În cazul în care clientul colectează/procesează date personale, este responsabilitatea acestuia să se asigure că această colectare/procesare este conformă cu legislația în vigoare.
9. Politica de utilizare
Această politică este necesară pentru a proteja calitatea serviciului de găzduire. Dorim să venim în întâmpinarea cerințelor tuturor clienților noștri prin oferirea unor servicii de calitate, obiectiv care poate fi atins inclusiv cu sprijinul clientului. Modalitatea în care clientul utilizează serviciile puse la dispoziție de către Hostlayer este strâns legată de buna funcționare a echipamentelor și a rețelei, fiind necesară asigurării unui mediu adecvat furnizării facilităților de găzduire.
Nu permitem utilizarea programelor care rulează încontinuu în background.
Nu permitem rularea de scripturi prin cronuri setate la intervale mai mici de 5 minute.
Nu permitem utilizarea scripturilor CGI.
De asemenea, următoarele activități sunt interzise:
- folosirea serviciilor Hostlayer în vederea creării sau transmiterii de viruși informatici, worms, flooding, mail bombing ori angajarea în atacuri de tip denial of service
- utilizarea de scripturi pentru proxy, IRC, FormMail, PhpShell sau altele similare, inclusiv scripturi comerciale ce conțin găuri de securitate cunoscute, Chat room, chat-uri wap; boți IRC Egg Drops, trackere torrent, ș.a,m.d., top site-uri, jocuri online (excepție cele flash)
- colectarea de informații personale pentru utilizarea acestora în scopuri ilegale
- accesul neautorizat la date, sisteme sau rețele (phishing, spoofing, proxy, hacking, sniffing, etc), incluzând orice încercare de a proba, scana sau testa vulnerabilitatea sistemului ori a rețelei sau de a creea breșe de securitate fără autorizarea proprietarului rețelei sau sistemului
- orice intervenție asupra serviciului furnizat către un user, asupra unui server ori rețele precum: mail bombing, flooding, acțiuni deliberate de supraaglomerare a sistemului, falsificarea pachetelor TCP-IP pentru a încărca fișiere virusate, corupte sau orice alt software sau aplicație similară care ar putea dăuna unei terțe părți pentru a restricționa sau împiedica orice alt utilizator de a folosi serviciile Hostlayer pentru a recolta sau colecta informații sau adrese de mail ale terțelor părți fără consimțământul acestora
Orice încercare de a aduce prejudicii serverelor sau clienților este strict interzisă. Orice activitate care afectează buna funcționare a serverului va fi considerată abuz și va fi apreciată ca o încercare de prejudiciere a celorlalți clienți.
Orice script care presupune un potențial risc de securitate sau poate afecta performanța serverelor ori securitatea rețelei va fi în mod automat închis sau îndepărtat, fără notificare prealabilă.
Hostlayer își rezervă dreptul de a acționa rapid în vederea eliminării, blocării sau resetării accesului la orice cont, aplicație, activitate sau informație care prin natura sa poate afecta funcționarea echipamentului respectiv a rețelei Hostlayer sau poate vătăma drepturile unui terț.
9.1 Email
IMPORTANT: Servicii de email și pachete de găzduire gestionată
Pachetele de găzduire gestionată NU includ servicii de email. Clientul are responsabilitatea de a-și alege propriul furnizor de email (Google Workspace, Microsoft 365, etc.).
Restricțiile și politicile anti-spam menționate mai jos se aplică exclusiv pachetelor de găzduire web tradiționale care includ servicii de email integrat.
Pentru pachetele de găzduire gestionată, clientul poate utiliza un furnizor extern de email profesional, configura propriul server de email pe o infrastructură separată sau folosi servicii cloud de email (Gmail, Outlook, etc.).
Trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate (SPAM) pentru promovarea oricărui site utilizând serverele noastre sau prin servere ale unor terți pentru promovarea oricărui site găzduit de noi va avea ca și consecință suspendarea sau anularea contului de găzduire al clientului, fără ramburs. Pot fi operate liste email în condițiile în care persoanele se înscriu pentru a primi mesaje, și se publica în toate mesajele procedura de retragere din liste.
Fiecare cont de găzduire este limitat astfel încât să nu permită trimiterea a mai mult de 8.000 de email-uri într-un interval de 24h, nu mai mult de 10.000 de destinatari pe zi și nu mai mult de 2.000 de destinatari unici pe zi. Un singur email nu poate fi trimis la mai mult de 100 de adrese individuale.
De exemplu, dacă ar fi să trimiteți 100 e-mailuri la 5 adrese de e-mail diferite într-o perioadă de 24 de ore. Am număra 100 de mesaje, 500 de destinatari în total și 5 destinatari unici.
Această politică (restricție) este necesară pentru a proteja calitatea serviciului de hosting. Trimiterea masivă de email-uri determină consumarea masivă a resurselor unui server, aceasta având un impact negativ asupra calității serviciilor recepționate de clienți. Prima încălcare a acestei politici are ca rezultat suspendarea imediată a contului de găzduire.
O limită de 500 de mesaje pe zi este impusă pentru toate e-mailurile trimise de serverele noastre web. E-mailurile trimise de serverele web nu trebuie să aibă o dimensiune mai mare de 5 MB. Acest lucru se aplică tuturor mesajelor trimise prin funcția PHP mail.
Sistemul nostru de e-mail acceptă atașamente de până la 32 MB, iar dimensiunea maximă a mesajului în rețeaua noastră este de 50 MB.
Conform prevederilor legale este interzisă efectuarea de comunicări comerciale prin poștă electronică, cu excepția cazului în care destinatarul și-a exprimat în prealabil consimțământul expres pentru a primi asemenea comunicări.
9.2 Politica Anti Spam
Trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate (SPAM) pentru promovarea oricărui site utilizând serverele noastre sau prin servere ale unor terți pentru promovarea oricărui site sau oricărei aplicații găzduite pe rețeaua Hostlayer va avea ca și consecință suspendarea sau anularea contului de găzduire al clientului, fără vreo notificare în prealabil.
Când a fost configurată o nouă căsuță poștală, trimiterea este limitată la 50 emailuri pe zi timp de 7 zile. Aceasta este de fapt o regulă de abuz pentru a preveni crearea de noi cutii poștale și utilizarea imediată pentru a trimite volume mari de e-mailuri spam.
Hostlayer nu permite utilizarea serviciilor sale în mod direct sau indirect pentru trimiterea, transmiterea, manipularea sau livrarea mesajelor email:
- nesolicitate (spam) cu încălcarea oricărei legi existente în această privință
- către adrese de mail obținute prin metode de recoltare
- către adrese care sunt incomplete sau inexacte
- care nu se supun celor mai bune practici din industrie
- către liste cumpărate, închiriate sau împrumutate
- către liste care vor genera un număr ridicat de plângeri SPAM
- către adrese care vor duce la blacklistarea IP-ului/IP-urilor
- care folosesc sau conțin headere falsificate
- care folosesc sau conțin nume de domenii inexistente
- care ascund sau încearcă să complice aflarea punctului de origine al transmisiei
- care folosesc alte metode de adresare înșelătoare
- care folosesc numele de domeniu al unui terțe părți fără consimțământul lor
- trimise prin serverul unui terțe părți fără consimțământul lor
- care conțin informații false sau derutante
Clientul se obligă să răspundă solicitărilor Hostlayer cu privire la reclamațiile efectuate de terți în privința activității acestuia în termen de 5 zile de la trimiterea notificării.
Hostlayer își rezervă dreptul de a solicita oricând dovezi privind consimțământul dat de către abonat operatorului listei privind trimiterea de mesaje.
Hostlayer își rezervă dreptul de a solicita operatorului listei metodele de abonare/dezabonare prezentate abonaților.
Hostlayer își rezervă dreptul de a suspenda activitatea contului în cazul în care aceste prevederi nu sunt respectate.
9.3 Expediere/recepționare mail
Hostlayer nu poate garanta livrarea mesajelor email trimise de pe echipamentele, respectiv rețeaua Hostlayer în inbox-ul destinatarilor.
Hostlayer de asemenea nu poate garanta livrarea mail-urilor indiferent de locația expeditorului/destinatarului (intern/extern rețelei Hostlayer).
Expedierea respectiv recepționarea unui email poate fi afectată de mai mulți factori interni sau externi dintre care enumerăm:
- căsuțe de email fără spațiu disponibil care nu mai pot recepționa mesaje
- IP-uri expeditoare incluse în diverse blacklist-uri a căror conectare către serverul de mail destinație este blocată
- disfuncționalități în privința serverelor de mail expeditoare/destinatare
- disfuncționalități la nivel de rețea internă/externă
- servere de mail cu filtre spam agresive
- conținut de mail considerat spam de serverul destinatar/expeditor
- atașamente care depășesc dimensiunile acceptate de serverul de mail expeditor/destinatar
- respingeri temporare ale mesajelor de email ca urmare a unor politici de greylisting
- etc.
10. Resurse
Toate conturile sunt monitorizate pentru a urmări consumul de resurse de pe server. Dacă un cont utilizează o cantitate foarte mare de resurse de pe server, vom contacta clientul respectiv pentru a discuta în această privință. În cazul în care un cont utilizează o cantitate mult prea mare de resurse ( memorie, procesor, banda internet), contul poate fi suspendat sau scriptul dezactivat, fără informarea prealabilă, pentru a menține buna funcționare a serverului.
10.1 Limite de stocare și baze de date
Limite soft (Soft Limits):
- Baze de date MySQL: limită de 1GB per bază de date
- Spațiu de stocare: conform pachetului contractat
Ce înseamnă “limită soft”:
Limitele soft permit depășiri temporare ale cotelor alocate pentru a acomoda variațiile normale de trafic și utilizare. Acestea nu blochează imediat funcționarea serviciului, dar necesită revenirea în limitele normale într-un timp rezonabil.
Procedura de notificare și remediere:
Când o resursă depășește persistent limitele stabilite:
- Clientul va fi notificat automat prin email cu detalii complete despre resursele critice
- Clientul are 72 de ore la dispoziție pentru remediere prin:
- Pentru baze de date: optimizarea bazei de date și ștergerea datelor vechi, sau achiziționarea addon-ului pentru marirea capacitații la 5GB
- Pentru spațiul de stocare: ștergerea fișierelor vechi, optimizarea conținutului sau upgrade la pachet superior
- Contactarea suportului pentru asistență tehnică
În absența răspunsului sau remedierii în termenul stabilit, Hostlayer își rezervă dreptul să ia măsuri pentru menținerea performanței sistemului.
Ștergerea se va efectua în ordinea vechimii: fișierele cel mai vechi vor fi șterse primele
Hostlayer nu răspunde pentru pierderea datelor în cazul în care clientul nu răspunde la notificările de depășire a limitelor!
Responsabilitatea clientului:
Clientul este responsabil pentru monitorizarea și gestionarea propriilor resurse, inclusiv pentru realizarea de backup-uri regulate ale datelor importante.
11. Notificări și anunțuri
Hostlayer își rezervă dreptul de a trimite notificări privind serviciile oferite precum și anunțuri din partea unor terți, atunci când acestea pot fi în folosul utilizatorilor.
12. Modificări
Ne rezervăm dreptul de a face adăugiri, anulări sau modificări în Termeni și Condiții, pachetele de găzduire, prețuri și pe site oricând, informarea făcându-se prin intermediul site-ului, mail sau al panourilor de control ale clienților.
13. Răspunderea contractuală
Clientul răspunde integral pentru modul în care sunt folosite serviciile ce fac obiectul prezentului contract, inclusiv pentru datele găzduite.
Hostlayer răspunde pentru drepturile de proprietate intelectuală asupra componentelor software, ce stau la baza serviciilor contractate.
Hostlayer nu răspunde pentru prejudiciul cauzat de produsele software/hardware sau serviciile aparținând terților. Utilizarea oricăreia dintre aceste produse sau servicii este condiționată de acceptarea de către client a termenilor de licențiere specifici. Clientul este singurul responsabil pentru prejudiciul sau pierderea rezultată din încălcarea termenilor de licențiere sau din folosirea necorespunzătoare de către client a oricărei aplicații sau servicii furnizate de terți.
14. Încetarea contractului
Prezentul contract poate înceta fără intervenția vreunei instanțe judecătorești:
- la data la care părțile stabilesc de comun acord încetarea contractului. Acordul părților poate fi dovedit cu orice mijloc de probă, inclusiv prin corespondență electronică
- la expirarea perioadei contractuale în condițiile notificării intenției de încetare contractuală cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea perioadei contractuale
- în termen de 30 zile calendaristice de la data la care o parte solicită denunțarea unilaterală prin transmiterea unei notificări prealabile
- în termen de 15 zile calendaristice de la suspendarea serviciului, prin transmiterea unei notificări de reziliere scrise transmisă clientului
- în termen de 30 de zile calendaristice de la data punerii în întârziere, prin transmiterea unei notificări de reziliere scrise, de către partea îndreptățită, în cazul în care cealaltă parte nu-și execută sau își execută necorespunzător obligațiile contractuale
În cazurile prevăzute mai sus, clientul se află de drept în întârziere, dacă s-a împlinit termenul stabilit pentru executarea obligației neîndeplinite de către client și acesta nu a remediat-o în termenul acordat. Declarația de reziliere este irevocabilă de la data comunicării notificării de reziliere, încetarea contractului realizându-se la aceeași dată.
În cazul denunțării unilaterale de către client sau a rezilierii de către Hostlayer, clientul va fi obligat la plata unei despăgubiri echivalente cu valoarea totală a tarifului serviciilor aplicabil pentru fiecare perioadă de facturare până la terminarea perioadei contractuale corespunzătoare, întrucât pentru furnizarea serviciilor ce fac obiectul prezentului contract, Hostlayer angajează direct costuri de echipamente și resurse umane, iar perioada contractuală reflectă aceste costuri.
Încetarea contractului nu va avea niciun efect asupra obligațiilor deja scadente ale clientului sau asupra obligațiilor de reparare a oricăror prejudicii produse ca urmare a încălcării contractului, încălcare care a avut loc anterior sau la data încetării din orice motive a contractului.
Clientul va achita de îndată toate facturile scadente și neachitate, precum și orice dobânzi sau penalități de întârziere.
De asemenea, în cazul în care există servicii care au fost prestate, dar nu au fost încă facturate până la data încetării contractului, Hostlayer va emite facturile aferente cu termen scadent la data primirii acestora de către client.
Clientul va prelua și va șterge datele găzduite pe infrastructura Hostlayer înainte de data încetării contractului. Ulterior încetării contractului, clientul nu va mai avea acces la serviciile Hostlayer sau la datele găzduite, iar acestea nu vor mai putea fi recuperate după încetarea contractului. Clientul este unic responsabil pentru ștergerea datelor sale. Hostlayer va șterge de pe infrastructura sa toate datele găzduite, oricând, după data încetării contractului, dar nu mai târziu de 60 de zile de la această dată.
15. Cesiune
Hostlayer își rezervă dreptul de a cesiona sau nova total sau parțial drepturile și obligațiile rezultând din prezentul contract către părți afiliate sau în cadrul unui proces de fuziune, achiziție, reorganizare, transfer de activitate către o altă companie care prestează serviciile la standarde de calitate similare sau la un nivel mai ridicat, fără acordul scris prealabil al celeilalte părți, cu o notificare transmisă prin email sau prin interfața de administrare, cu cel puțin 5 zile anterior datei la care transferul va opera.
16. Valabilitate
Prezentul document este valabil pentru o perioadă nedeterminată. Hostlayer își rezervă dreptul de a aduce modificări prezentului document, motiv pentru care clienții sunt rugați să verifice periodic aceste condiții.
17. Suport
Oferim suport tehnic specializat pentru toate serviciile noastre de găzduire în intervalul 09:00 – 22:00, în fiecare zi. Prioritizăm solicitările legate direct de funcționarea serviciilor oferite (probleme tehnice de găzduire).
17.1 Program standard de suport
- Zile lucrătoare: minim 3 răspunsuri între 09:00 – 17:00 și 1 răspuns între 17:00 – 22:00
- Weekend și sărbători legale: 1 răspuns pe zi în intervalul 11:00 – 14:00
- Monitorizare servicii și servere: 24/7, în fiecare zi
17.2 Timpi estimați de răspuns
- Tichete prioritate scăzută (setări DNS, probleme de design, etc.): 1-4 ore
- Tichete prioritate medie (probleme tehnice): 1-2 ore
- Departamentul comercial: răspunde doar în intervalul 09:00 – 16:00
17.3 Suport Premium
Pentru clienții care au achiziționat pachetul de Suport Premium, oferim asistență tehnică 24/7 cu timp de răspuns între 0-30 minute și prioritate maximă pentru toate solicitările.
Intervalele de răspuns pot varia în funcție de volumul de solicitări și complexitatea problemelor raportate. Toate solicitările care nu sunt incluse în pachetul standard de asistență vor fi tratate cu prioritate scăzută și rezolvate în ordinea primirii, în funcție de disponibilitate.
18. Angajament de calitate
Acest angajament de calitate sau SLA (Service Level Agreement) se aplică pentru întreaga gamă de servicii oferite de Hostlayer. Prin “uptime” înțelegem procentul anual, în care website-ul tău este disponibil pentru a fi accesat dintr-o locație neutră via HTTP. Uptime-ul este măsurat de sistemele Hostlayer de monitorizare.
Garantăm un uptime de 99.9% cu scopul de a atinge 100% pentru site-urile fiecăruia.
În cazul serverelor unde clientul își asumă răspunderea în privința administrării, angajamentul de calitate se va referi doar la disponibilitatea conectivității pe rețea a echipamentului.
Clienții iau la cunoștință faptul că, temporar, serviciile pot fi inaccesibile sau inoperabile din varii motive, incluzând procedurile de mentenanță periodice sau upgrade-uri (“Operații de mentenanță planificate”). Hostlayer va înștiința clienții cu cel puțin 24 ore înaintea efectuării operațiunilor de mentenanță și va folosi toate mijloacele tehnice și comerciale pentru a minimiza aceste întreruperi, inaccesibilității sau inoperabilității serverelor sale.
Acest angajament de calitate nu mai este valabil dacă orice eroare, respectiv nefuncționare a site-ului este cauzată sau generată de:
- funcționarea necorespunzătoare a serviciilor din cauze care nu se află sub controlul Hostlayer sau care nu pot fi prevăzute de către Hostlayer
- întreruperea telecomunicațiilor sau a liniilor de transmisie digitală, atacurile asupra rețelelor, congestionarea rețelei sau alte avarii
- războaie, cutremure, calamități naturale – foc, viruși, hackeri, crackeri nefuncționarea corectă a unui software oferit de altă sursă (scripturi gratuite, software de comerț electronic sau procesator de plăți online)
- DDoS, embargouri, acțiuni ale autorităților
- defecțiuni hardware
- probleme legate de DNS
- probleme de acces ale clientului cu FTP, POP, IMAP, SMTP, DNS, WEB
19. Acceptarea termenilor și condițiilor
Prin utilizarea serviciilor Hostlayer, prin înregistrarea unui cont sau prin plasarea unei comenzi, confirmi că:
- Ai citit și înțeles în totalitate acești Termeni și Condiții
- Accepți să respecti toate clauzele și condițiile prezentate în acest document
- Îți asumi răspunderea juridică și financiară completă pentru orice încălcare a acestor termeni
- Toate informațiile furnizate sunt corecte, complete și actuale
- Înțelegi că utilizarea serviciilor constituie acceptarea implicită a acestor termeni
Acceptarea poate fi făcută prin:
- Bifarea căsuței “Accept Termenii și Condițiile” în procesul de înregistrare
- Utilizarea efectivă a serviciilor Hostlayer
- Efectuarea unei plăți pentru servicii
- Continuarea utilizării serviciilor după modificarea termenilor
Prezentul document reprezintă acordul integral între client și WEBLAYER S.R.L. și înlocuiește orice înțelegeri anterioare verbale sau scrise.